Petrus Stas

Flaterende KBDB

Aanmeldingen

Twee jaar geleden hebben we de fouten in online aanmeldingen in verschillende artikels aangekaart. Nu, vandaag de dag, is er nog niet veel veranderd. Wat ze wel gedaan hebben is de mogelijkheid ontnomen aan de liefhebbers om gemakkelijk de fouten in het systeem te zien. Toch had men met enkele kleine aanpassingen een goed systeem met weinig fouten kunnen realiseren.

Nochtans had het nieuwe KBDB bestuur beterschap beloofd. Ze hebben wel andere firma’s gevonden en aangesteld dewelke al deze problemen moesten oplossen. Blijkbaar zijn deze er ook niet in geslaagd. Hetgeen voor mij niet verwonderlijk is, als men weet wie achter het nieuw project zit (en dan bedoel ik niet Data Technology).

In één zaak is de KBDB standvastig: brieven en emails beantwoorden is nog altijd niet nodig en blijkbaar tijdsverspilling. Of zijn de meeste (gewone) liefhebbers toch maar hun melkkoeien?

Onlangs heb ik één email binnen gekregen van een liefhebber waarin fouten van het systeem duidelijk beschreven zijn. En waarbij de liefhebber om uitleg vraagt aan de KDBD.

Maar ja, het antwoord is al vier maanden onderweg. Het gaat enkel over de vlucht uit Barcelona 2020. Dit is geen alleenstaand geval. Op alle vluchten met online meldingen zijn zulke gebreken en fouten veelvuldig terug te vinden. Ook tussen de meldpunten *Online en Anons*, beiden van en onder toezicht bij de KBDB. Zelfs bij beiden onderling verschillen de gegevens met betrekking tot dezelfde duif: bij één duif kunnen toch geen twee verschillende gegevens voorkomen met een degelijk systeem?

Stas PJ

https://www.facebook.com/Duiven-aanmelding-496981040791030/

Als bijlage is hieronder de brief opgenomen gericht aan de voorzitter van de KBDB, zoals verstuurd op 3 augustus 2020, door een liefhebber:

 

Geachte voorzitter,

Hierbij wil ik toch enige verduidelijking vragen bij het aanmeldsysteem en KBDB-online.

Ik som hier enkele hekelige punten op. Het is hierbij geenszins mijn bedoeling van de geciteerde liefhebbers enige schade toe te brengen of met laster te besmeuren waar wel het foutieve systeem aan te klagen.

In bijlage vind je een document met de “print-sreen” van de diverse aanmeldingen.

PS5 11 1

PS5 11 2

PS5 11 3