We zijn weer een weekje verder en het was me het weekje wel, allereerst begon het maandagochtend al vroeg met veel commentaar  op mijn column  en er werden gelijk weer wat oude koeien op een app gepost die ook gelijk weer door een ander werden verwijderd zodat ik ze jammer genoeg niet eens heb kunnen lezen om te weten hoever sommige gaan om een ander te kwetsen of te kleineren. Ook de sneren in mijn club waren niet van de lucht maar wat mij opviel is dat dit maar van een enkeling was. Een sneer wil ik toch wel vertellen omdat dat deze hardop in het luchtledige geuit werd, de sneer ging over het feit dat ik had geschreven dat we de wagen met de automatische lossing niet zouden moeten willen krijgen omdat er zoveel gewonde duiven uit thuiskomen. Nu de sneer ,, gek hé dat Martin van Zon daar dan helemaal geen last van heeft,, Ik hoorde het en reageerde niet , A omdat ik niet weet of dat zo is en B dan zou hij het nooit vertellen om zijn ongelijk over de automatische lossing niet te hoeven toegeven. Maar ik had meer problemen verwacht en die bleven gelukkig achterwegen al proef ik dat het binnenkamers smeult.

Zoals zaterdag, we vlogen met de duiven  Nanteuil  dus waren we verkast vanuit Pontiose , beter gezegd de duiven waren direct naar Nanteuil gereden, korter dus in wezen krijgen we wat vrachtprijs terug, maar terug nooit, meer altijd. Het weer was niet best, onze afdeling wachtte netjes tot de buien waren weggetrokken en probeerde zo te lossen dat de duiven ook Zuid Holland met droog weer zouden bereiken. De eerdere vluchten dit weekeinde gaven al hogere snelheden aan en toen onze duiven om 14.05 uur los gingen had ik al snel uitgerekend dat je voor 16.50 uur moest pakken. Er werd uiteraard weinig geloof aan gehecht. Compu/live had als lossingplaats nog Pontiose staan en ik hoopte maar dat ze wel de lossing coördinaten hadden aangepast en daar kwam de eerste melding  2250 mpm Pfft snel rekenen. Maar het werd herzien dus dat had er vermoedelijk er toch mee te maken dat Pontiose verder lag dan Nanteuil . Ik ging het hok in om mijn brasser te pakken om wat leven op de plank te krijgen, toen ik het hok uitkwam zaten er al twee duiven op het dak van de bergingen te drinken , ik schrok me rot en een derde viel op het hoge dak , roepen en binnenhalen, tijd 16.42.57 , 16,43.07 , 16.45.00 uur snel op de telefoon op compu/live kijken samenspel Zuid Holland Midden Oost, duiven komen wel binnen op mijn telefoon via de Benzingcloud maar niet bij compu/live , kut, mijn vierde valt op 16.47.41 en die staat wel op live. Vond het uiteraard niet leuk maar alle technologie staat in het beginstadium dus zal dit ooit wel goed komen. Ook kwamen mijn duiven redelijk af en ik had een tevreden gevoel , tot een reactie kwam ,, wat een grafvlucht , duiven komen allemaal terug, pfft,, Ik reageerde met ,, een prachtvlucht,, de reactie die volgde was minder leuk de aangever werd moe van me en vroeg of ik niet ergens anders kon gaan vliegen. En laat dit nu juist zijn waar ik al lang over loopt na te denken, maar dat ik juist in mijn huidige vereniging ben gebleven omdat deze vorig jaar toen ik in een moeilijke periode zat deze mij elke week steunde door aanpassingen in mij inkorftijden en klok afslaan zodat ik weer snel naar Ienepien thuis kon. Deze aantijging deed pijn. Maar niemand hoeft met mij opgezadeld te zitten en kan dus ook gewoon zelf eieren voor zijn geld kiezen. Maar ook het binnenkomen van die duiven zoals hij schreef zette mij aan het denken,  vooral de uitroep ,, ze komen hier allemaal terug,, en dan moet ik aan die locatie 6 km geven , terwijl mijn duiven tegen de wind in moeten komen en daarna bij 2000 mpm ook nog eens drie minuten cadeau moet doen , dus 6 km tegen wind is 6 minuten plus 3 minuten vergoeding is totaal 9 minuten Ik bedank bij deze deze duivenhouder, hij heeft mijn ogen geopend en ik snap nu dat ik echte grote kampioenen in mijn kot heb zitten , gaf ze allemaal wat hennep , snoepzaad en een olienootje extra toen ik terug kwam van het afslaan , keek ze aan en dacht wat zijn jullie toch een kanjers.

Van Nanteuil is er nog 1 onderweg.

Tot de volgende rondom.

Kees Commijs Postduivencoach.

pdcoach