Een week verder en laat ik maar meteen met de deur in huis vallen , mits sommige bestuurders en remmend werkende duivenmelkers hun zin krijgen gaan we vanaf volgende week weer concoursen met de duiven.  Maar opeens staan er een hoop slappelingen in de bekende haantjes stand , ken niet , niet voorbereid enz enz. Mijn mening is duidelijk , er was een vliegprogramma, er heerst nog corona maar daar zijn de protocollen voor opgesteld  en de enige nieuwkomer is de avondklok die om 22.00 uur ingaat voor de liefhebbers en niet voor de commerciële (vervoer) bedrijven.

Dus in wezen veranderd er maar één ding en dat is dat alles twee uur moet worden opgeschoven, het inkorven en het ophalen van de duiven. En juist bij het ophalen van onze duiven zit er een groot risico omdat de vervoerder maar één uur vervroegd in de afdeling 5, onze vereniging de Blauwe doffer wordt om 21.30 uur opgehaald, en dan moeten de mandenladers nog thuis zien te komen of tegen een boete oplopen. En laten we eerlijk zijn de wagen die ophaalt is altijd later en nooit vroeger. Het risico is dat er wel duiven staan maar geen leden meer om te laden en in de lokalen en dus de duiven blijven staan. Wel is er inmiddels aan een verhoogde ophaal prijs gedacht ( door???) maar aan een goede afwikkeling om te starten schijnbaar niet maar zoiets verwacht ik ook eigenlijk niet, daar diverse verenigingen al rondjes leden maken om weken uit te stellen. Dus de fondliefhebbers zeggen nu dat komt mooi uit , we wachten wel en kunnen wij alsnog ons programma wel afwerken terwijl de vitesse midfondspelers graag aan de bak willen, liefst gisteren al. Ik heb er een zwaar hoofd in, maar gaat er van uit dat we gewoon de trainingsvluchten laten vervallen en met de eerste vlucht Lennik van start gaan. Maar onze geachte afdelingsbestuurders zullen eerst in hun eigen straatje kijken om vervolgens hun visie na te streven, ik ben benieuwd. Maar nogmaals gewoon alles twee uur opschuiven en men was gereed geweest en lukt dat de vervoerder niet dan moet de afdeling 5 vermoedelijk maar eens over de schutting gaan kijken bij de buren.

Hier op eigen hok gaat het naar wens, oude duiven zijn nu drie keer een stukje weggebracht en ik kon ze geen enkele keer voor rijden,  wat me de laatste keer zelf een brandend lampje van een motorblok storing opleverde, dus vermoedelijk morgen even de garage raadplegen . Het zorgde wel dat er een streep door mijn planning kwam , vandaag hadden ze immers weer een stukje weg gemoeten, het is niet anders en nood breekt wetten. Voorheen was ienepien er en hadden we twee auto’s voor de deur dus konden we dingen makkelijker en sneller regelen maar tijden veranderen, dus moet ik mij aanpassen. Zo simpel is dat.

Ook de jongen staan voor 75% in de lucht en die trekken zelfs al een stukje weg om vervolgens als kamikaze vliegers terug te komen. Vanmorgen miste ik nog de 30 ,, Mattie ,, genaamd maar na vier uur kwam hij aanzetten. Rare vogel zei Willem, en dat klopt en die pas nu precies bij deze rare baas.

Toen ik deze week in de nacht even een controle bezoek in het jonge duivenhok bracht merkte ik dat er onuitgenodigde bezoekers waren die links en recht wegschoten. De andere dag gelijk alle broedbakken die daar op de grond waren aangebracht verwijderd en omhoog gebracht en van de zeven  naar drie broedhokjes gegaan , netjes opgehangen naast de zitvakjes. Maar toen was de schuifdeur naar het andere hok wel weer erg nauw geworden. Avonds ging ik weer voor controle dus deed ik het licht aan en dat weigerde dienst. Dus de andere dag  weer aan de slag en broedbakjes eraf en inderdaad de las van de kabels was verstoord geraakt achter de broedbakken door deze er tegen aan te drukken. Las opnieuw gemaakt , broedbakjes opnieuw vier centimeter versmald zodat de kabel er nu naast kon liggen en ook de schuifdeur loopt er nu netjes langs. , alle problemen opgelost , ehh. toch niet want die logies zijn er nog. Vandaag alle hokken en kastjes in het hok onder handen genomen met de stofzuiger en de toegangspoortjes van mij logies dicht gesmeerd. Het wordt een strijd, maar ik heb uiteraard diverse mogelijkheden om hem te winnen, tot de volgende rondom.

Kees Commijs Postduivencoach

PD26 1

Nieuwsbrief Peter Boskamp

Peter Boskamp
21 januari 24
Ik ben van mening dat dit de basis moet zijn van aanpak van dit probleem. Immers het gebruik van medicijnen moet beschouwd worden als een noodzakelijk kwaad. Door de hygiëne enerzijds niet te...

Columnist in Spotlight

08 februari 24
Dit wordt een beetje een eigenaardig artikel...
28 december 23
Een paar dagen geleden zag ik op PLATTELANDS TV een...
21 december 23
Na 60 jaar duivensport . Om te beginnen...
14 december 23
Ik schrijf 1930 . Het is crisis . De ergste ooit...
30 oktober 23
Ik ga nog eens iets schrijven .Tijdje geleden . ...
08 juli 23
Ik ga proberen om nog eens iets te schrijven....
03 juni 23
Ik moet mij in de eerste plaats verontschuldigen bij de groep van...
19 april 23
23 maart 23

Colums in spotlight

Vrienden van Duivenvaria.nl

Promo185x75new Promo185x75new AddeJong185x75new Promo185x75new Promo185x75new Fondclubmiddenlimburg185x75new Promo185x75new Promo185x75new NPO185x75new Promo185x75new Promo185x75new MichelBeekman185x75new Promo185x75new AdSchaerlaeckens185x75new CombvanHeteren185x75new Embregtstheunis185x75new Promo185x75new Fondclubgrootrotterdam185x75new Promo185x75new Duivenmarktplaats185x75new Promo185x75new LeoLronk185x75new Hooymansduivensport185x75new Promo185x75new GerardDekker185x75 Promo185x75new Promo185x75new BannervanAdrichem185x75 Promo185x75new Promo185x75new ZLU185x75new Promo185x75new Ceeschroevers185x75new GJBeute185x75new FKramerCouwehand185x75new Promo185x75new

Meest gelezen berichten

Buienradar

Weer

meteobelgie1

 meteofrance1

vliegweer voor duiven1

Uitslagen

Compuclub250x80new

 

 

Afdelingen

Afdeling1 135x40Afdeling7 135x40
Afdeling2 135x40Afdeling8 135x40
Afdeling3 135x40Afdeling9 135x40
Afdeling4 135x40Afdeling10 135x40
Afdeling5 135x40Afdeling11 135x40
Afdeling6 135x40Afdeling12 135x40