Dinsdag 17 sept.  om 11.00 was bestuur ZLU te gast  in Halle bij het geplande najaarsoverleg met de KBDB en alle Belgische inrichters. Er was van te voren de mogelijkheid te geven om evaluatiepunten aan te dragen n.a.v. het seizoen 2019. Met veel tam tam werd  door bestuur KBDB o.m. grotere en meer controles aangekondigd, controles in lokalen, verzamelcentra, omlaadplaatsen en op de  losplaatsen. Werkzaamheden die natuurlijk veel geld gaan kosten , geld dat moet komen door het weghalen  van de ( nu nog ) rendabele vluchten georganiseerd door de  vele inrichters .                                                     



Op onze vraag of daar ook de int. vluchten onder vallen werd ontkennend geantwoord.Begrijpelijk ontkennend, want de ZLU sponsort  al decennia lang deze vluchten met duizenden euro‘s per vlucht.   De inrichters zelf vragen niets, want bij vragen wordt je de volgende keer overgeslagen bij toewijzing van een vlucht. Op dit moment wordt er een soort transportband ontwikkeld dat voorzien is van antennes, door het plaatsen van de mand met duiven op dit transportband worden meteen alle duiven geregistreerd.  In een grote loods, 1 in Franstalig België en de ander in Nederlandstalig België worden op de diverse vluchten de controles opgestart.  Een soort gelijk verhaal hebben wij 4 jaar geleden ook al eens gehoord. 

Het WPROL gebeuren kwam ter sprake, bestuur KBDB is nog steeds in gesprek met deze uitrekenaar over hoe nu verder, aangezien het contract eind seizoen 2019 ten einde loopt. Maar men is er nog steeds niet uit, aangedragen door de ZLU dat de ZLU spelers bijna 4.800 euro rekenkosten hebben betaald en er in feite niets voor terugzien, een link naar de uitslag die op de ZLU site geplaatst moet worden, geen mogelijk om gegevens na te lopen enz. enz., de Belgische deelnemers hebben  een inlogcode incl. wachtwoord om allerhande tabellen e.d. uit te printen. De “ Hollanders “ en vandaag bleek ook dat de  “Franzosen “  ook geen inloggegevens ontvangen hebben . Duitsland was er niet, ik vermoed dat zij in hetzelfde “Hollandse “ bootje zitten. Een rekenburo onwaardig, en dit anno 2019.Toen kwam  weer het  “ hete “ hangijzer op tafel, het vervoer in de rieten manden en opeens  ook het WCS controlesysteem.  Inzake het vervoer werd door Johan Bauwens duidelijk uitgelegd dat de ZLU  een contract heeft voor de komende jaren alwaar niet aan te tornen valt. Vooral het “ ventilatie balkje “ tussen de ZLU manden was schijnbaar een “balkje “ in het oog  van deze organisaties, zelf doen ze niets of zijn de kosten te hoog om gelijkwaardige ventilatie te krijgen .     





 
De “ Franzosen “ waren het duidelijk ook  niet eens met het feit dat alle deelnemers aan de int. vluchten met gummies moeten klokken en de “ Hollanders “ niet ! Op enig moment kregen zij  zelfs bijval van het KBDB bestuur, die het schijnbaar dwars zat  dat het  vorig KBDB  bestuur een uitzondering gemaakt heeft voor de ZLU en het WCS systeem als controlemiddel  in 2017 opgenomen heeft in het Sportreglement van de KBDB. ( Art. 98 NSR. ) Bestuur ZLU heeft duidelijk kenbaar gemaakt dat de Nederlandse liefhebber niet terug in de tijd zal gaan, ook meteen bestuur KBDB uitgenodigd om bij de eerstvolgende controle handelingen aanwezig te zijn, alvorens een beslissing te nemen, die door de ZLU nooit zal worden geaccepteerd.  Bestuur KBDB heeft toegezegd op onze uitnodiging in te gaan. Het vorige bestuur gaf ook die toezegging, maar nooit gezien. Niemand van de buitenlandse organisatie incl. KBDB,  weet hoe het WCS systeem werkt, wil zwijgen van de verdere controle mogelijkheden die zijn ingebouwd.Men weet en begrijpt er niets van ondanks het feit dat de gehele werkwijze ter plekke is uitgelegd en  de  inrichter  Pau ( Colombe Joyeuse ) in het incheck centrum te  Geleen is komen kijken naar het functioneren  van het systeem  en destijds vol lof was. Nu, helaas geen reactie  van deze inrichter !!!!  Als je dan op het eind van de avond de dag doorneemt, 4 uur in de auto op en neer naar  Halle,  2  ½  uur alleen maar gezeik hebt aangehoord inzake  “ cartouche  & panier  “  (gummiring en mand) door een organisatie die het zelf niet klaar krijgt om na 6 weken sluiten van een wedvlucht gegevens aan te  leveren bij de rekenaar, dan denk je toch “  waar ben je mee bezig “. Toen ik de vergadermap dichtsloeg viel mijn blik op een uit een ver verleden uitgegeven NPO promotiesticker waarop vermeld staat:      





 


Hub Wetzelaer, PR wedvluchten.

Nieuwsbrief Peter Boskamp

Peter Boskamp
21 januari 24
Ik ben van mening dat dit de basis moet zijn van aanpak van dit probleem. Immers het gebruik van medicijnen moet beschouwd worden als een noodzakelijk kwaad. Door de hygiëne enerzijds niet te...

Columnist in Spotlight

08 februari 24
Dit wordt een beetje een eigenaardig artikel...
28 december 23
Een paar dagen geleden zag ik op PLATTELANDS TV een...
21 december 23
Na 60 jaar duivensport . Om te beginnen...
14 december 23
Ik schrijf 1930 . Het is crisis . De ergste ooit...
30 oktober 23
Ik ga nog eens iets schrijven .Tijdje geleden . ...
08 juli 23
Ik ga proberen om nog eens iets te schrijven....
03 juni 23
Ik moet mij in de eerste plaats verontschuldigen bij de groep van...
19 april 23
23 maart 23

Colums in spotlight

Vrienden van Duivenvaria.nl

Promo185x75new Promo185x75new AddeJong185x75new Promo185x75new Promo185x75new Fondclubmiddenlimburg185x75new Promo185x75new Promo185x75new NPO185x75new Promo185x75new Promo185x75new MichelBeekman185x75new Promo185x75new AdSchaerlaeckens185x75new CombvanHeteren185x75new Embregtstheunis185x75new Promo185x75new Fondclubgrootrotterdam185x75new Promo185x75new Duivenmarktplaats185x75new Promo185x75new LeoLronk185x75new Hooymansduivensport185x75new Promo185x75new GerardDekker185x75 Promo185x75new Promo185x75new BannervanAdrichem185x75 Promo185x75new Promo185x75new ZLU185x75new Promo185x75new Ceeschroevers185x75new GJBeute185x75new FKramerCouwehand185x75new Promo185x75new

Meest gelezen berichten

Buienradar

Weer

meteobelgie1

 meteofrance1

vliegweer voor duiven1

Uitslagen

Compuclub250x80new

 

 

Afdelingen

Afdeling1 135x40Afdeling7 135x40
Afdeling2 135x40Afdeling8 135x40
Afdeling3 135x40Afdeling9 135x40
Afdeling4 135x40Afdeling10 135x40
Afdeling5 135x40Afdeling11 135x40
Afdeling6 135x40Afdeling12 135x40