2017-1276008 Buttner


Zomer in het land

De zomer is begonnen en dat weten we ook. In 1976 was het ook zo droog dat we half april begonnen zijn het grasland te beregenen en dit tot eind september toe en dat iedere dag. We hadden een 60 toen nog ijzeren pijpen van 6 meter lang. Een heel gesleep maar aan het einde van het jaar hadden we net genoeg voer voor de winter voor de koeien. Wel werden er duizenden liters brandstof door gedraaid. Nu is dit jaar een goede eerste snede van het land gekomen. De tweede snede is al heel wat minder. Zoals het er nu uit ziet blijft het nog wel 14 dagen aan de hete droge kant. Niks voor mij zo heet. Ook niet goed nu de jonge duiven vluchten op punt staan te beginnen. Maandag 3 juli de eerste africhting uit Breda en zaterdag 7 juli de tweede uit Duffel. Met dit weer gaan er zeker geen mee. Ook niet daar ze gelijk met B1 worden gelost. Dan krijgen ze vanaf het begin af aan de “ verkeerde trek “. Hoe het dit jaar met de jongen zal gaan is nog afwachten. Ik kweek ze niet voor de roofvogel en ook niet om ze onder deze hete omstandigheden te verspelen. Hopelijk heb ik volgend jaar nog wat duiven om mee te spelen.

Op eigen hok

Van Gien was met een noorden wind de 610 doorgevlogen naar Apeldoorn. Hij zat bij dhr. van de Berg. Deze liefhebber zit in het vervoer vertelde hij en hij zou hem netjes verzorgen en als hij in de buurt van Gorinchem zou komen hem mee zou nemen en daar los laten. Vrijdagmorgen was het zover om 10.15 uur vloog hij rond en ging snel naar zijn broedbak die uiteraard dicht had gezeten. Van de Berg bedankt voor de verzorging hij zag er top uit. Van Perigieux moest ik zaterdag nog 1 jaarling en die zat bij een particulier op het balkon in Ulft. dhr. Buttner heeft hem daar opgehaald en zou hem verzorgen. Meneer zou bellen als hij hem los zal laten. En dat gebeurde zaterdagmorgen in Doetinchem. Hij heeft er zijn tijd over gedaan want om 22.05 uur viel hij op de klep. Hij was wel wat afgevallen maar hij had weer praat genoeg in het hok. Meneer Buttner bedankt voor het verzorgen. De duif krijgt uw naam als dank voor de verzorging. Hopelijk kan hij over 4 weken mee naar Bergerac. Zo niet dan eventueel enkele natour vluchtjes maar hij blijft zeker tot volgend jaar zitten.

Donderdagavond met 8 duiven naar het inkorflokaal. Toen we daar waren belde een lid die ze niet mee had dat er naar Maxence werd gegaan en toch donderdag in manden. Alle leden waren verbaasd en daar niet mee eens. Om 17 uur had de secretaris op de site van de afdeling gekeken of er wat was veranderd en toen stond er niks op. Nu kwam het IWB met een advies. Kon men niet eerder zien wat voor weer het zou worden. Of zat men in een “zomerslaap” door de warmte. Belachelijk voor woorden om de duiven een dag langer met dit weer in de auto te laten zitten. Dhr. Göbel schreef al op een site dat zijn idee was dat er niet naar de duiven wordt omgekeken bij afdeling 7. Hopelijk worden ze eens wakker. Ik zeg al jaren ruim voor het lossen waterbakken leeg laten lopen en weer vullen. Zo horen de duiven water en gaan drinken. Maar nee s’nachts aankomen bakken vol ( is verplicht zegt men) licht uit en er drinkt s’morgens bijna geen duif. Nu moet ik zeggen dat deze keer de duiven niet veel dorst hadden ondanks de warmte. Dus ze zullen in de vroege morgen nog voorzien zijn van vers water , dat denk ik tenminste. Wat mij betreft prima verzorgt deze keer. Deze week 2 africhtingen met de jongen , 1 dagfond en 1 midfond vlucht. En dan kijk ik nog niet naar de ZLU vlucht Barcelona. En hier ook nog manden op halen op de aanvoer plaats. Wel een beetje veel van het goede. Dus als je aan alles mee wil doen dan kan je wel een bed in het club gebouw zetten … hahaha. Goede gezondheid en hou je haaks.

Tip : Wil U vandaag zondagmorgen jongen af gaan richten ik zou het niet doen met de hel blauwe lucht en harde zuidoosten wind.

update : Op de site van de afdeling 7 dat komende zaterdag mits het weer het toe laat de africhtingen voor de jongen zijn. A1 en A2 apart los in Gorinchem en Vuren. B en C in Minderhout. Waarom B1 en B2 , C1 en C2 ook niet apart los . Maar ach we weten onderhand wel dat we in B en C er maar bij hangen in de afdeling. Op de Belgiese vluchten liever allemaal apart om minder verliezen te krijgen.
mail  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.                                                                                                     http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/